Coaching to najpierw próba zrozumienia człowieka poprzez uważne wysłuchanie go, a następnie wspólne dochodzenie do tego, co dla coachowanej osoby jest najważniejsze, i jak można to osiągnąć. Jak stosować elementy coachingu w codziennej pracy z uczniami? Na nasze pytania odpowiada trenerka Ewelina Włodarczyk, autorka kursu „Coaching w edukacji”. 

 

Jak nauczyciel może sobie wyobrazić włączenie coachingu do swojej pracy?

To zależy, jak spojrzymy na coaching. Nie nazwałabym go narzędziem, bo to raczej podejście, pewna postawa życiowa. Postawa życiowa oparta na: głębokim słuchaniu innych ludzi, całkowitym braku oceny, wierze w to, że ludzie są kompletni i zdolni do wielkich rzeczy, pokorze.

 

Jakie elementy coachingu są, pani zdaniem, najbardziej przydatne w pracy nauczyciela?

Myślę, że bycie nauczycielem i coachem ma w sobie wiele wspólnego – mianowicie: całe podwaliny jednego i drugiego oparte na słuchaniu na najwyższym poziomie, również tego, co niezwerbalizowane. Na kursach coachingowych właśnie do słuchania przykłada się największą wagę, bo słuchanie jest początkiem każdej dobrej relacji.

 

A coaching w życiu osobistym? Czy też się przydaje?

Osoba po coachingu jest spełniona, zna swoje wartości i kieruje się nimi podczas podejmowania decyzji, podąża za intuicją. To osoba, która potrafi patrzeć na całość własnego życia, nie na wyrywki typu „praca”, „pieniądze” itp. Coaching prowadzi do spełnienia i budowania życia, w którym wszystkie nasze wartości są szanowane.

 

Zachęcamy do przeczytania pełnego wywiadu ZOBACZ

 

Osoby zainteresowane pogłębieniem wiedzy na temat coachingu zapraszamy do udziału w naszym kursie internetowym ZAPISZ SIĘ NA KURS