<< poprzednia strona
28/05/2012
Rodzice zbulwersowani Ogólnopolskim Badaniem Umiejętności Trzecioklasistów

Dyskusja na temat Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasistów rozgorzała na portalu natablicy.pl po opublikowaniu arkuszy egzaminacyjnych. Internauci zarzucili autorom sprawdzianu nieznajomość wymogów nauczania w klasie trzeciej szkoły podstawowej.

W teście przygotowanym przez Centralną Komisję Edukacyjną uczniowie mieli odpowiedzieć m.in. na pytania do tekstu o nietoperzach, dopisać określenia do podanych wyrazów oraz obliczyć, ile waży łącznie 6 krasnali ogrodowych. Największe oburzenie rodziców, nauczycieli i samorządowców wzbudziło zadanie, w którym dziewięciolatki musiały napisać list do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta w obronie swojej likwidowanej szkoły.

Sprawa trafiła na łamy „Gazety Wyborczej”. Według wiceprezydent Krakowa Anny Okońskiej-Walkiewicz: – To zadanie wplątuje bardzo małych uczniów w sprawy dorosłych. Pomijam już, że oceniam je jako zbyt trudne dla dziewięciolatków.

Zdaniem dyrektora ZSI nr 7 w Krakowie Artura Ławrowskiego: – Ktoś, kto układał to pytanie, całkowicie stracił rozum. Wkręcanie dzieci w takie sprawy jest niedopuszczalne.

 
 

Wydawnictwo OPERON w ramach prowadzonych akcji edukacyjnych przeprowadziło w marcu Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty z OPERONEM. Spotkał się on z dużym uznaniem nauczycieli i rodziców, a uczestnicy dyskusji, która rozgorzała na forum portalu natablicy.pl wielokrotnie wspominali o przygotowanych przez nas arkuszach. Poniżej kilka wypowiedzi (pisownia oryginalna):

Jadwiga: W marcu pisałam razem z moimi dziećmi test z OPERON. Wyniki testu przeszły moje oczekiwania. Test był dostosowany do podstawy programowej i każdy trzecioklasista mógł otrzymać wiarygodną ocenę swoich wiadomości i umiejętności. Dzisiejszy test był zbyt trudny i niezgodny z podstawą programową. 

Mama: Dla mądrego nauczyciela wyniki testu OBUT nie będą miały żadnego znaczenia. Test Operonu dał czytelną informację o uczniach i ich możliwościach.Był zgodny z podstawą programową!!!!!! Brawo OPERON!!!

Maria: Testem, który dostosowany był do poziomu klasy trzeciej, był test z Operona. On odzwierciedlał naprawdę umiejętności trzecioklasistów i był zgodny z podstawą, a przede wszystkim pokazywał sposób myślenia dzieci poprzez zapisy rozwiązań w matematyce. 

Wszystkim osobom, które zabrały głos w dyskusji serdecznie dziękujemy za słowa uznania!



Attribute Type Value
node_id string 13353
parent_node_id string 20017
main_node_id string 13353
contentobject_id string 13584
contentobject_version string 1
contentobject_is_published string 1
depth string 3
sort_field string 1
sort_order string 1
priority string 0
modified_subnode string 1402296841
path_string string '/1/2/20017/13353/'
path_identification_string string 'aktualnosci2/rodzice_zbulwersowani_ogolnopolskim_badaniem_umiejetnosci_trzecioklasistow'
remote_id string '0d0a249d7a37a0c936d6ba35eee9dbf6'
is_hidden string 0
is_invisible string 0
name string ' Rodzice zbulwersowani Ogólnopolskim Badaniem Umiejętności Trzecioklasistów '
data_map array Array(8)
object object[eZContentObject] Object
subtree array Array(0)
children array Array(0)
children_count string 0
view_count integer 0
contentobject_version_object object[eZContentObjectVersion] Object
sort_array array Array(1)
can_read boolean true
can_pdf boolean false
can_create boolean false
can_edit boolean false
can_hide boolean false
can_remove boolean false
can_move boolean false
can_move_from boolean false
can_add_location boolean false
can_remove_location boolean false
can_view_embed boolean false
is_main boolean true
creator object[eZContentObject] Object
path_with_names string 'aktualnosci/rodzice_zbulwersowani_ogolnopolskim_badaniem_umiejetnosci_trzecioklasistow'
path array Array(2)
path_array array Array(4)
parent object[eZContentObjectTreeNode] Object
url string 'aktualnosci/rodzice_zbulwersowani_ogolnopolskim_badaniem_umiejetnosci_trzecioklasistow'
url_alias string 'aktualnosci/rodzice_zbulwersowani_ogolnopolskim_badaniem_umiejetnosci_trzecioklasistow'
class_identifier string 'news'
class_name string 'News'
hidden_invisible_string string '-/-'
hidden_status_string string 'Widoczny'
classes_js_array string '[{"classID":93,"name":"Ankieta - rewitalizacja 1"},{"classID":94,"name":"Ankieta - rewitalizacja 2"},{"classID":2,"name":"Article"},{"classID":127,"name":"Artyku\u0142 Flow"},{"classID":130,"name":"Artyku\u0142 konsultanta"},{"classID":35,"name":"Artyku\u0142 prasowy"},{"classID":81,"name":"Bezp\u0142atne atlasy 2010"},{"classID":123,"name":"Bohater Nowych Medi\u00f3w"},{"classID":126,"name":"Boks cenowy z ofert\u0105"},{"classID":96,"name":"Debata zg\u0142oszenie"},{"classID":110,"name":"Deklaracja doradztwo zawodowe 2012"},{"classID":111,"name":"Deklaracja Pomoc Psychologiczno-Pedagogiczna 2012"},{"classID":78,"name":"Deklaracja uczestnictwa w programie Egzamin gimnazjalny z OPERONEM 2010"},{"classID":77,"name":"Deklaracja uczestnictwa w programie Matura z OPERONEM 2010"},{"classID":12,"name":"File"},{"classID":104,"name":"Film"},{"classID":76,"name":"Flash extended"},{"classID":69,"name":"FLV video remote"},{"classID":1,"name":"Folder"},{"classID":79,"name":"Folder deklaracja chc\u0119 si\u0119 zapozna\u0107 2010"},{"classID":74,"name":"Folder deklaracja CZP"},{"classID":107,"name":"Folder deklaracja kalendarz 2012"},{"classID":75,"name":"Folder deklaracja wyboru podr\u0119cznik\u00f3w 2010"},{"classID":20,"name":"Folder numery zatwierdze\u0144"},{"classID":84,"name":"Folder z zak\u0142adkami"},{"classID":37,"name":"Formularz kontaktowy"},{"classID":119,"name":"Formularz wielka Matura Polakow"},{"classID":109,"name":"Galeria Mistrz\u00f3w - Mistrz"},{"classID":95,"name":"Hurtownia \/ ksi\u0119garnia"},{"classID":5,"name":"Image"},{"classID":59,"name":"Kartoteka"},{"classID":133,"name":"Katalog aktualno\u015bci"},{"classID":128,"name":"Katalog konsultant\u00f3w"},{"classID":13,"name":"Komentarz"},{"classID":73,"name":"Konferencja"},{"classID":129,"name":"Konsultant"},{"classID":124,"name":"KT Operon Static Template "},{"classID":11,"name":"Link"},{"classID":34,"name":"Mapa serwisu"},{"classID":116,"name":"misiek"},{"classID":27,"name":"News"},{"classID":19,"name":"Numery zatwierdze\u0144"},{"classID":117,"name":"Ok\u0142adka"},{"classID":121,"name":"Ok\u0142adka Nowych Medi\u00f3w "},{"classID":122,"name":"Ok\u0142adka Nowych Medi\u00f3w Pe\u0142ny Artyku\u0142 "},{"classID":112,"name":"Ok\u0142adki i buttony"},{"classID":102,"name":"Panel Streamingu"},{"classID":100,"name":"Podpis"},{"classID":125,"name":"Podstrona Oferty"},{"classID":114,"name":"Podstrona z kotwic\u0105"},{"classID":80,"name":"Prezentacja publikacji"},{"classID":36,"name":"Projekty i akcje"},{"classID":33,"name":"Przedmiot strona startowa"},{"classID":105,"name":"Pytania dotycz\u0105ce reformy - formularz"},{"classID":103,"name":"Pytanie"},{"classID":38,"name":"Rozw\u00f3j i Wychowanie Zestaw"},{"classID":132,"name":"Scenariusz konsultanta"},{"classID":118,"name":"Sonda do ankiety"},{"classID":64,"name":"Spotkanie"},{"classID":101,"name":"Streaming"},{"classID":31,"name":"Strona startowa"},{"classID":71,"name":"SWF video remote"},{"classID":113,"name":"Tre\u015b\u0107 i grafika"},{"classID":92,"name":"Viewer"},{"classID":120,"name":"Wielka Matura Polakow Form"},{"classID":85,"name":"Zak\u0142adka"},{"classID":115,"name":"Zapisy na kursy maturalne 2012"},{"classID":106,"name":"Zbieranie danych"},{"classID":16,"name":"Zestaw edukacyjny"},{"classID":17,"name":"Zestaw edukacyjny du\u017cy"},{"classID":26,"name":"Zestaw edukacyjny du\u017cy podw\u00f3jny"},{"classID":25,"name":"Zestaw edukacyjny podw\u00f3ny"},{"classID":99,"name":"\u017byczenia"}]'
is_container string 1

Więcej w tym dziale:


27/10/2014
W czwartek 22 października odbyło się wyjątkowe spotkanie on-line miłośników Metody Ortograffiti. W webinarze pt. „Fakty, nie mity o Ortograffiti” wzięło udział ponad 1000 nauczycieli. Były też Autorki Ortograffiti: Izabela Mańkowska, Małgorzata Rożyńska i Jolanta Studnicka. R...

27/10/2014
Co zrobić, żeby uczniowie rozumieli czytane przez siebie teksty popularnonaukowe, naukowe, publicystyczne? Jak przezwyciężyć ich niechęć do czytania tekstów o funkcji informatywnej? Jak sprawić, by osiągali na egzaminach zewnętrznych dobre wyniki za zadania weryfikujące umieję...

27/10/2014
MEN manipuluje przy podziale subwencji oświatowej – alarmuje Związek Nauczycielstwa Polskiego. Działacze ZNP twierdzą, że projekt przyszłorocznego budżetu nie zapewnia pieniędzy na sfinansowanie części zadań oświatowych.Związek apeluje do posłów o zwiększenie środków przeznacz...

27/10/2014
Kolorowe sektory i zakaz posiadania telefonów komórkowych nie tylko dla uczniów, lecz także dla nauczycieli – to niektóre z nowych wytycznych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Nowe procedury mają dotyczyć już najbliższych egzaminów – w 2015 r.Zmiany wprowadzone przez CKE doty...

27/10/2014
Ciekawym zwyczajem związanym z obchodami Dnia Nauczyciela jest tzw. poranna herbata (morning tea). To tradycyjne spotkanie przy herbacie, kawie i drobnym poczęstunku często jest połączone z akcją charytatywną. Zebrane pieniądze zazwyczaj przeznacza się na wsparcie młody...

27/10/2014
Jeżeli chcemy nie tylko wyrażać to, co myślimy, lecz także robić to w barwny sposób, to możemy używać zwrotów nieobecnych w codziennym języku. Jednak powinniśmy wiedzieć, jak dany zwrot brzmi i co oznacza. Bez tego popełnimy błąd, a nasza wypowiedź będzie bez sensu. Spotk...

27/10/2014
INDYWIDUALIZACJA – jakie skojarzenia mają Państwo z tym słowem? Pozytywne czy negatywne? Pewnie nie tylko pozytywne i pewnie mogą Państwo przytoczyć mnóstwo argumentów, które to uzasadniają. A z drugiej strony – przecież wszyscy mamy pragnienie, by nasi wychowankowie osiągali...

27/10/2014
Jak dokumentować zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej?(oprac. Małgorzata Rożyńska*)Zorganizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom potrzebującym wsparcia jest jednym z podstawowych zadań dyrektora szkoły. Przypomnieć warto, że pomoc tę organizuje si...

27/10/2014
Tegoroczną Nagrodę Nobla w dziedzinie fizyki otrzymali trzej Japończycy, twórcy niebieskiej diody LED (light emitting diode) – Isamu Akasaki, Hiroshi Amano i Shuji Nakamura. W uzasadnieniu przyznania nagrody Komitet Noblowski napisał: „Tegoroczni laureaci zostali nagrod...